Ružno sanjaš? Zbogom, noćne more...

Foto: Fotolia

Važno je dobro se naspavati!

Zzz...zzz.../ Ružno sanjaš? Zbogom, noćne more...

Često ružno sanjaš? Noćne more zapravo se mogu i izbjeći: osim što ne bi trebala gledati hororce prije spavanja, evo na što još trebaš obratiti pažnju...

* Ne spavaj na leđima

Spavanje na leđima može izazvati posebnu vrstu noćne more, "paralizu sna": iako si budna i svjesna, ne možeš otvoriti oči ili se pomaknuti. Ona se događa prilično rijetko, ali sigurno je sigurno - radije se okreni na bok ili trbuh.

* Pazi što jedeš

I prehrana može utjecati na tvoj san. Izbjegavaj sve što u sebi ima kofeina jer on ometa dobar san. Ugljikohidrati prije spavanja dat će ti previše energije, a teže probavljive namirnice mogle bi ti prouzročiti grčeve u trbuhu pa opet nećeš mirno spavati.

* Misli na nešto lijepo

Prije odlaska na spavanje vizualizraj neku sliku koja će te opustiti. Zamisli mjesto na kojem se osjećaš lijepo, smireno i sigurno. Neka ti to bude zadnja misao prije nego što utoneš u san.

* Izjegavaj elektroniku

Blješteće svjetlo ekrana, poput mobitela, laptopa ili televizora negativno utječe na razinu melatonina - hormona koji igra važnu ulogu kod spavanja i buđenja.