7 najvećih mitova o tvome tijelu

foto: Shutterstock

Vježbaj pametno!

Be fit/ 7 najvećih mitova o tvome tijelu

Ljeti svi volimo izgledati lijepo! No postoje mnoge zablude o tome kako na brzinu napumpati savršene trbušne mišiće. Napokon smo otkrili što je prava istina i kako tvoje tijelo zaista funkcionira…

Mit br. 1 Što se više znojiš, bolje vježbaš!
Naravno, super je osjećaj kad se tijekom vježbanja pošteno oznojiš. No sve veći broj istraživanja pokazuje da ne postoji izravna veza između pretjeranog znojenja i sagorijevanja kalorija. Zato se ne trebaš uzrujavati ako nakon odrađenog sata zumbe nisi sva mokra! Umjesto da gledaš kolike su ti mrlje od znoja na majici, radije obrati pozornost na otkucaje srca i disanje. Ako su ti puls i disanje ubrzani, tada je tvoje vježbanje bilo učinkovito!

Mit br. 2 Ako naporno vježbaš, smiješ jesti više (i slađe)!
Ovako, sasvim je u redu povremeno se počastiti velikim komadom torte ili sladoleda nakon napornog vježbanja, no treninzi bilo koje vrste ne bi ti smjeli biti izgovor za prejedanje. Ovo je vrlo klizak teritorij, pogotovo zato što vježbanjem možeš i dodatno ogladnjeti. Upravo je zato važno odabrati prave namirnice kako dva sata vježbanja ne bi “uništila” u pet minuta porcijom sladoleda. Umjesto slatkiša, nakon treninga radije odaberi jogurt i voće ili lagani namaz na integralnom kruhu. Na kraju krajeva, želiš biti fit i puna energije, a ne pretrpana i naduta!

Mit br. 3 Tvoji su kilogrami ogledalo tvoga zdravlja!
Nemoj se baš previše oslanjati na brojke koje se pojave pred tobom kad staneš na vagu. One nisu jedino mjerilo tvoga zdravlja jer u obzir moraš uzeti i svoju visinu, godine... Osim toga, katkad se rezultati vježbanja ne mogu uočiti na kilogramima, iako tvoje tijelo zbog vježbanja dolazi u bolju formu. Naime, vježbanjem masno tkivo pretvaraš u mišiće koji su teži pa ti se čak može dogoditi da dobiješ koji kilogram premda ćeš izgledati bolje i utegnutije. Isto tako, sjeti se da mršavost nipošto nije sinonim za zdravlje i da premršave cure čak naginju opasnim bolestima...

Mit br. 4 Ako te ne boli, znači da ne vježbaš dobro!
Ako te mišići ne peku od boli, to mora značiti da nešto ne radiš dobro, zar ne? Ne! Da bi postigla rezultate, ne moraš se previjati od bolova na svakom treningu. Upravo suprotno, kad vježbamo do prevelike iscrpljenosti, to je siguran put prema ozljedama. Stoga je najbolje da sama odrediš ritam koji ti najbolje odgovara, da vježbaš do granice koja ti je ugodna i tek onda postupno pojačavaš intenzitet vježbanja. 

Mit br. 5 Rezultati se postižu ako se dugo vježba!
Možda ti se čini da je učinkovitije trčati 45 minuta nego 25 minuta, no važnija je kvaliteta treninga od njegove dužine. Naime, kraći program vježbanja u kojeg uložiš 75% svoje energije učinkovitiji je od duljeg programa koji odradiš sa 50% snage. Najbolji režim vježbanja je intervalni trening: tri puta tjedno vježbaj 20 - 30 minuta, i to tako da izmjenjuješ tri minute vježbi snage (vježbe s bučicama, čučnjevi), zatim dvije minute kardiovježbi (trčanje, skakanje) i 1 minutu vježbi za trbušnjake!

Mit br. 6 Jutro je najbolje za tjelovježbu!
Dobre vijesti za sve noćne ptice koje mrze rano ustajanje: vježbanje u ranu zoru nije nužno učinkovitije od popodnevnog ili večernjeg vježbanja. Činjenica je da osoba koja vježba ujutro osjeća pozitivne učinke tijekom cijelog dana jer je zbog jutarnjeg vježbanja puna energije i cijelo joj tijelo bolje funkcionira. No ako nekome bolje odgovara vježbati navečer, i to je ok. Najvažnije je slušati svoje tijelo i imati neku vlastitu rutinu tjelesne aktivnosti tijekom dana - ujutro ili navečer - svejedno je!

Mit br. 7 Nipošto ne smiješ jesti prije vježbanja!
Naravno da nije baš najpametnije vježbati odmah poslije ručka ili se prije treninga napucati pohanim šniclama, no ne moraš niti gladovati satima prije vježbanja. Stručnjaci čak tvrde da je dobro nešto gricnuti jer ćeš na taj način vježbanjem sagorjeti više kalorija i imat ćeš više energije za trening. No neka to budu zdravi zalogaji poput banane, jogurta ili energetske pločice. Masna i teška hrana ubit će ti volju za vježbanjem i nećeš se moći pokrenuti.