Znaš li zašto dnevno trebaš pojesti bar pet šaka voća i povrća?

Foto: Fotolia

Živjelo voće i povrće!

Zavrti zdravi film!/ Znaš li zašto dnevno trebaš pojesti bar pet šaka voća i povrća?

Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) je na temelju velikog broja provedenih znanstvenih istraživanja preporučila dnevni unos od najmanje 400 grama voća i povrća, što odgovara broju od pet serviranja. Tu preporuku podržava i projekt Vrtim Zdravi Film, program edukacije osnovnoškolske djece o pravilnoj prehrani i važnosti tjelesne aktivnosti kojim tvrtka Nestlé nastoji doprinijeti odgoju zdravijih generacija. Ako trebaš malu pomoć oko toga kako s lakoćom povećati svakodnevnu konzumaciju voća i povrća, evo prijedloga...

1. Ako si ljubitelj slatkog, u svoj doručak uključi voće ili žitarice koje sadrže sušeno voće, poput grožđica, brusnica, badema ili lješnjaka. Ako više voliš slani doručak, jutarnjem obroku dodaj rajčicu, mrkvu ili salatu koji mogu biti dodatak sendviču.

2. U školu uvijek sa sobom ponesi voće koje ne zahtijeva dodatnu pripremu i koje je odmah spremno za konzumaciju kao što su banana, jabuka ili kruška. Tako će ti svaka užina postati bogatija!

3. Smoothie, koji sadrži mliječni proizvod u kombinaciji s voćem, može biti odličan samostalan obrok. Tu su i zeleni lisnati sokovi koji uz voće uključuju i zeleno lisnato povrće, poput blitve, kelja ili mladog špinata. Postoje praktične posude u kojima ovakav napitak možeš ponijeti u školu.

4. Uz ručak i večeru ne zaboravi salatu. Možeš probati i ukiseljenu ciklu, krastavace ili pečene paprike, a dobrodošle su i sezonske zimnice, poput ajvara i pinđura, koji mogu biti odličan dodatak ukusnom sendviču.

5. Ako voliš grickalice, odaberi lješnjake, bademe ili orahe. Orašasti plodovi uvelike doprinose unosu omega-3 masnih kiselina potrebnih za bolju koncentraciju te uz to imaju snažno protuupalno djelovanje i smanjuju osjećaj gladi.